08 листопада 2025, 15:38
Багато цифрових сервісів (від банківських застосунків до сайтів для купівлі квитків) досі не є безбар’єрними. Це створює труднощі, наприклад, для людей із порушенням зору, яким потрібні програми для читання екрана, або для людей із порушенням слуху, якщо у відео немає субтитрів.
Мета – створити ефективний механізм, щоб вебсайти, застосунки та електронні послуги були зручними й доступними для всіх громадян. Насамперед, для людей з інвалідністю. Законопроєкт запроваджує чіткі вимоги до цифрової доступності, які вже давно й успішно працюють у Європі.
Як це працюватиме:
Вимоги стосуватимуться не лише державних органів, а й приватного бізнесу у ключових сферах: банки, транспорт, інтернет-магазини, медицина, освіта, зв’язок тощо. Вимоги не поширюватимуться лише на малий бізнес.
Доступними мають стати не тільки вебсайти й застосунки, а й нові банкомати та термінали самообслуговування (ті, що встановлять вже після ухвалення закону).
Власники сервісів відкрито звітуватимуть про їхню доступність, а за дотриманням правил буде моніторинг.
Усі сервіси мають стати зручними для кожного. Текст буде легко читатися завдяки контрастності та достатньому шрифту. Елементи, наприклад, кнопки, будуть достатньо великими, щоб ними можна було скористатися навіть однією рукою. Отже, прості дії, як-от: запис до лікаря, купівля ліків онлайн чи користування банкоматом, стануть однаково зручними для кожного.
Законопроєкт – частина нашої системної роботи з реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року. А також ще один крок, який наближає наше законодавство до європейських стандартів. Законопроєкт розробили за підтримки Програми розвитку ООН в Україні в межах «Проєкту підтримки Дія», що реалізується за фінансової підтримки Швеції.
За інформацією Міністерства цифрової трансформації України
Підпишіться, щоб отримувати листи.